Przejdź do głównej zawartości

"Przyjaciel moje serce wciąż pamięta" Agnes Sour---recenzja patronacka


 Twoje serce wciąż będzie pamiętać, nawet jeśli Ty zapomnisz

Wypadek Lilki wstrząsa Jacobem. Mężczyzna nie potrafi pogodzić się z tym, że mimo jego czystych intencji – jakimi kierował się, kiedy zrywał z Lilką, aby uchronić ją przed Pawłem – sytuacja przybrała tak tragiczny obrót. Tęsknota, ból i strach coraz mocniej odciskają na nim swoje piętno. Dławiony wewnętrznymi rozterkami Jacob szuka chwili wytchnienia w narkotykach.

Tymczasem, gdy Lilka odzyskuje wreszcie przytomność, lekarze stawiają diagnozę, która wywraca jej świat do góry nogami. Kiedy o wszystkim dowiaduje się Jacob, postanawia raz jeszcze zawalczyć o dziewczynę. Nie spodziewa się jednak, na jak wiele trudnych pytań o przeszłość będzie musiał udzielić odpowiedzi. Czy odważy się wyznać Lilce wszystkie swoje grzechy, by raz jeszcze zacząć budować wspólne szczęście?

Kiedy przeczytałam pierwszy tom byłam zachwycona tą historią. Ale autorka zaskoczyła mnie na sam koniec zakończeniem, które do tej pory mnie rozstraja emocjonalnie. Dlatego ciesze się, że kontynuację historii mogłam objąć patronatem. Jestem świeżo po lekturze drugiej części i już wiem, że emocje w tej części są dużo mocniejsze. 

Lilka ulega wypadkowi. Kiedy się budzi nic nie jest już takie samo. Lilka nic nie pamięta, musi na nowo uczyć się wszystkiego. Lilka stara się poukładać swoje życie na nowo. Czy uda jej się odzyskać pamięć? Czy zaufa na nowo Jacobowi? Czy wszyscy w jej otoczeniu są jej życzliwi?

Jacob odrzucił Lilkę bo myślał, że dzięki temu ja ochroni. Jedna los sobie zadrwił i Lilka uległa wypadkowi. Od tej pory Jacob powoli traci nad sobą panowanie. Kocha Lilke ale wyrzuty sumienia coraz bardziej go pogrążają. Czy Jacob odzyska Lilkę?

Muszę przyznać, że czytałam historię z wypiekami na twarzy. Lilka to twarda sztuka, mimo wszystko nie straciła swojej zadziorności. Popełnia błędy, próbuje odzyskać wspomnienia ale nikt nie che udzielić jej odpowiedzi na pytania. Jednocześnie czuje, że Jacob jest dla niej czymś więcej niż sam twierdzi. Czy Lilka odkryje prawdę? Dla Jacoba jest wszystkim, tylko dla niej postanowił zmienić swoje życie. Chce odzyskać dziewczynę i naprawić to co zawalił. Tylko czy nie jest za późno.

Postacie są świetnie opisane, fabuła idealnie przemyślana. Nie ma nieścisłości, a wątki są klarowne, spójne i ciekawe. Muszę przyznać, że autorka dalej namiesza nam w głowie. W naszej historii pojawi się kilka nowych postaci i nie zabraknie osób, które namącą.

Od początku kibicowałam Lilce  w jej powrocie do zdrowia. Miałam żal do Jacoba, że tak się posypał. Z jednej strony mu współczułam z drugiej chciał nim potrząsnąć by się opamiętał. Historia wzbudza wiele emocji. Autorka sprawiła, że nie sposób się od niej uwolnić. I na koniec ale. Otóż cała historia jest piękna, emocjonalna. Pokazuje nam siłę przyjaźni, rodzinne więzi, walkę o siebie. I już to samo w sobie wzbudzało we mnie silne emocje. Ale zakończenie powaliło mnie na łopatki. Nie spodziewałam się tak dramatycznych scen. Do tej pory mam ciarki i łzy same się kręcą w oku. Nie mogłam uwierzyć w to co czytam.  Dodatkowo historia kończy się w takim momencie, że jestem rozbita. Autorce gratuluje kolejnej świetnie napisanej książki. I czekam z niecierpliwością na tom trzeci. Mam nadzieje, że będzie bo innej opcji nie widzę. Polecam wam oba tomy. Ta historia wami wstrząśnie. 

Autorce Agnes Sour dziękuję za zaufanie i możliwość objęcia patronatem tak pięknej historii a wydawnictwu Novae res za egzemplarz do recenzji.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Pod skrzydłami żurawi" Monika Cieluch----recenzja we współpracy z wydawnictwem Amare

  Recenzja we współpracy reklamowej z wydawnictwem Amare OPIS Czasami nie rozumiemy drogi, którą podążamy, dopóki jej nie przejdziemy. Olive Loughty, młoda doktor weterynarii, uciekła z rodzinnego miasteczka, by zacząć nowe życie w Bristolu. Na wieść o śmierci ostatniej bliskiej jej osoby, ciotki Rachel, postanawia raz jeszcze odwiedzić senne Horwell i pojawić się na pogrzebie krewnej. Podczas odczytania testamentu okazuje się, że ciotka zostawiła jej w spadku swój dom. Aby jednak móc go przyjąć, Olive musi mieszkać w nim przez co najmniej trzy lata. Kobieta decyduje się na przeprowadzkę i rozpoczyna remont, w którym pomaga jej spotkany na pogrzebie miejscowy dziwak, Flynn Sallow. Stroniący od ludzi, bojący się dotyku mężczyzna intryguje ją z każdym dniem coraz bardziej. Olive podejrzewa, że Flynn cierpi na fobię społeczną, ale specyficzne zachowanie Flynna ma zupełnie inną przyczynę. Przeciwko sobie mają przekleństwo i złorzeczenie, po swojej stronie jedynie miłość i krążące nad ich g

"Dziennik wyjścia" Bogumiła Juzyszyn-Banaś-----recenzja w ramach współpracy z Jarosław Banaś

  Recenzja książki w ramach współpracy z Jarosław Banaś OPIS Liliana Mada, młoda utalentowana pisarka, autorka scenariuszy seriali telewizyjnych, pedagog – przyjmuje zaproszenie do prowadzenia letnich warsztatów artystycznych. Przyjeżdża do Staniewa, by tam, w dziewiętnastowiecznym pałacu, otoczonym jeziorami i lasami, prowadzić zajęcia teatralne. Jako pisarka i bystra obserwatorka, mijające dni odnotowuje - tworząc dziennik. Artystyczne lato Liliany okazuje się być jednak nie tylko czasem harmonii, (pierwszy tydzień sama bohaterka określa fenomenem odprężenia) - ale też nieprzewidywalnym, pełnym zawirowań okresem. Z tygodnia na tydzień coraz wyraźniej przyjmuje ono postać hybrydy, niebezpiecznie łączącej rzeczywistość z fikcją, a niewidzialne siły tworzą pisarce specjalną rolę. RECENZJA Czy zdarzyło wam się przeczytać książkę, która totalnie nie potrafiliście wsadzić w ramki gatunkowe? Mnie zdarza się przeczytać taką, która ciężko mi opisać bo jest albo za dobra, albo słabsza i nie wi

"MY kontra świat" Bogusz Dawidowicz----recenzja we współpracy z autorem

  Recenzja e-booka we współpracy z autorem Bogusz Dawidowicz OPIS Czy możemy tak naprawdę do końca poznać drugą osobę? Zwłaszcza gdy okazuje się, że nigdy nie znaliśmy samych siebie? Jaka jest cena za wymierzanie sprawiedliwości na własną rękę i ile jesteście gotowi poświęcić, by rozliczyć swoje dawne życie? Wspólna przyszłość Sandry i Roberta staje pod wielkim znakiem zapytania. Konsekwencje traumatycznej przeszłości kobiety wystawiają ich związek na wielką próbę. Sandra obsesyjnie pragnie odpowiedzi i zamierza uzyskać je od zwyrodnialców podobnych do tego, który skrzywdził ją przed laty. Robert, z początku mimowolny uczestnik wydarzeń, z przerażeniem odkrywa u siebie żądze, o które nigdy się nie podejrzewał. Konfrontacje pary z przestępcami szybko wymykają się spod kontroli. Ta nietypowa „działalność” przykuwa uwagę nie tylko zwykłych ludzi i mediów, ale również najwyższych kręgów władzy. Ich tropem zaczyna podążać prokurator, sędzia i kat w jednej osobie. Sandra i Robert wydają się